Opátstvo Bobbio, Taliansko

Opátstvo Bobbio, Taliansko


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.


Svätý Kolumbán zakladá kláštor a knižnicu v Bobbio

V roku 614 založil Svätý Kolumbán Abbazia di San Colombano v Bobbio, v provincii Piacenza v talianskom regióne Emilia-Romagna. Bobbio sa preslávil ako centrum odporu voči arianizmu a opátska knižnica, ktorú založil Columbanus s rukopismi, ktoré priniesol z Írska, a pojednaniami, ktoré osobne napísal, sa stala jednou z najväčších stredovekých knižníc.

„Mnoho kníh v jeho knižnici je starších ako kláštor, čo svedčí o tom, že Bobbio mnohé knihy dostali z druhej ruky. Mám na mysli najmä kópie Cypriána, biblický kódex. k afrického pôvodu, Medici Virgil, veľmi staré gramatické rukopisy, a najmä ku klasickým textom, ktoré ležia zakopané v palimpsestoch “(Bischoff, Rukopisy a knižnice vo veku Karola Veľkého [2007] 9).

V deviatom storočí svätý Dungal odkázal opátstvu svoju knižnicu. Obsahoval asi sedemdesiat zväzkov, medzi ktorými bol aj slávny „Antifonár z Bangoru“.

V roku 982 sa Gerbert z Aurillacu (neskorší pápež Silvester II.) Stal opátom v Bobbio a pomocou mnohých starodávnych pojednaní, ktoré tam našiel, skomponoval svoje oslavné dielo o geometrii. Zdá sa, že keď bola gréčtina v západnej Európe takmer neznáma, niektorí írski mnísi v Bobbio čítali Aristotela a Demosthenesa v pôvodnom gréčtine.

„Katalóg z desiateho storočia, ktorý vydal Muratori, ukazuje, že v tej dobe bolo v tejto knižnici zastúpené každé odvetvie znalostí, božské i ľudské. Mnoho kníh bolo stratených, ostatné sú už dávno rozptýlené a stále sa s nimi počíta. medzi hlavné poklady neskorších zbierok, ktoré ich majú.

„V roku 1616 kardinál Federico Borromeo prevzal do Ambrosianskej knižnice v Miláne osemdesiatšesť zväzkov, vrátane slávneho„ Bobbioho misála “, napísaného o roku 911, o antifonári v Bangore a o palimpsestoch Ulfilasovej gotickej verzie Biblie. Dvadsaťšesť zväzky boli v roku 1618 odovzdané pápežovi Pavlovi V. do Vatikánskej knižnice. Mnoho ďalších bolo odoslaných do Turína, kde okrem tých v Kráľovskom archíve bolo sedemdesiatjeden v Univerzitnej knižnici až do katastrofálneho požiaru 26. januára 1904 “ (Článok Wikipedie o Bobbio Abbey, prístup z 12. 3. 2008).

& diams Umberto Eco založil polohu svojho románu z rokov 1980-83 Meno ružes labyrintovou knižnicou na opátstve v Bobbio.


[Dedinky Emilia Romagna] Bobbio: mesto kina a legendy

Toto malé stredoveké mesto je potešením pre cestovateľov, sviatkom starodávnych legiend a moderného kina v srdci Vysokého Val Trebbia, ktoré nikto iný ako Ernest Hemingway nazýva aj „najkrajším údolím sveta“. Mesto má kultúrne a prírodné vlastnosti, ktoré si zaslúžia členstvo v Asociácii najkrajších dedín v Taliansku aj v Združení oranžovej vlajky.

Pôvod Bobbia je tajomstvom. Jeho história je úzko prepojená so slávnymi Opátstvo svätého Kolumbana a legendárny Diablov most. Mesto je zasadené medzi štyri regióny, raj pre milovníkov kultúry, prírody a športu. Stručne povedané, malý kúsok mágie.

Návšteva Bobbia je ako krok späť do stredoveku, aby ste znova prežili prestíž a nádheru, z ktorej sa toto miesto kedysi tešilo. Vďaka viere a predvídavosti írskeho mnícha svätého Kolumbana sa tento vzdialený kút Apenín stal pulzujúcim srdcom stredovekej náboženskej kultúry v Európe. Bolo to vlastne okolo opátstva, v ktorom sa prvé mesto rozprestieralo. Opátstvo sa stalo veľkým kláštorným komplexom, majákom kultúry na rovnakej úrovni ako Montecassino, v ktorom sa nachádza staroveké skriptorium a knižnica, ktorá inšpirovala „Meno ruže“ Umberta Eca.

Najslávnejšia z mnohých legiend o Diablovom moste hovorí, že ho Satan postavil za jedinú noc a podoprel ho chrbtom svojich škriatkov výmenou za dušu prvej bytosti, ktorá by ho prekročila, len aby sa mu svätý Kolumbán posmieval poslaním cez svojho verného medveďa. Stredoveké mesto je prekrásnym prostredím pre každoročný filmový festival Bobbio a arkádové námestie Piazza Duomo je skvelým miestom na kávu pred filmom a dláždené ulice sú pripravené na ďalšie preskúmanie. Po návšteve pred niekoľkými rokmi počas víkendu so sídlom v Brugnelle ho môžem odporučiť každému, kto hľadá krásne miesto na krátku prestávku od každodenného ruchu.

História

Názov mesta pochádza z „saltus Boielis“, Latinská verzia keltsko-ligúrskeho názvu (Boiel) pre neďalekú horu Penice a potok, ktorý z nej prúdi. V 4. storočí tu Rimania založili strategickú základňu na západnom brehu rieky Trebbia na ovládanie soľnej cesty do byzantského hlavného mesta Janov pozdĺž Val Trebbia. V roku 614 prišiel z Írska pustovnícky mních Columban a založil benediktínsky kláštor na pozemku, ktorý mu dali lombardský kráľ Agilulf a kráľovná Theodolinda. Kláštor naberal na význame, dokonca získaval vlastnú diecézu, až kým ho Napoleon v roku 1803 nepotlačil. Opátstvo bolo súčasťou provincie Pavia až do roku 1923, keď sa dostalo pod kontrolu Piacenza.

Čo si pozrieť

Prirodzeným východiskovým bodom je ikonický Diablov most, jedna z najzaujímavejších štruktúr v regióne. Môže mať rímsky pôvod, aj keď určite existoval v longobardskom období, pretože kedysi existovali soľné panvice a pec. Jeho 11 rozmanitých oblúkov pochodujúcich cez rieku Trebbia je vyrobených z kameňa s niekoľkými úpravami a barokovými nadstavbami. Pri vnímaní excentrických línií mosta môžete obdivovať aj mesto a jeho prostredie z ďalekého konca.

Potom skočte na miesto, kde bolo meno Bobbio: opátstvo. Založil ho benediktínsky mních sv. Kolumbán, pôvodne bol postavený na mieste, kde teraz stojí hrad, a v 9. storočí ho presťahoval opát Agilulf. Súčasná bazilika bola postavená na protorománskej v 15. a 16. storočí. Dva najpútavejšie prvky sú hrobka sv. Kolumbana v krypte a pôvodná mozaiková podlaha Agilulfovej baziliky, skutočný modlitebný koberec pre veriacich, ktorý zobrazuje biblické výjavy a mesiace v roku. Je to do značnej miery miesto hlbokého mieru. Z námestia Piazza San Colombano sa vyberte na hrad Malaspina-Dal Verme zo 14. storočia, ktorého dominantou je dominantná impozantná hranatá brána. Odtiaľto k Biskupskej veži, stredovekej pamiatke.

Uistite sa, že navštívite mestské centrum lemované arkádami, Piazza Duomo a katedrálu Santa Maria Assunta, ktorej fasáda pochádza z roku 1463, pričom dve bočné veže sú originálmi z roku 1075. Interiér je kombináciou štýlov z novo Goticko-byzantská ulička k freskám zo 14. storočia. Abbey Museum, na mieste starovekého skriptoria, vás ponorí do svetov Rimanov, Longobardov a Carolingiánov s expozíciami o kláštore i meste.

Františkánsky kláštor z 13. storočia s ambitu zo 16. storočia, palác kráľovnej Theodolindy, mlyn Ocelli, palác Palazzo Brugnatelli z 13. storočia a starobylé mesto San Giuseppe s kamennými budovami z 11. storočia si môžete prezrieť. Neodchádzajte bez návštevy Svätyne Panny Márie Pomocnej, barokového kostola s loďou, ktorý bol v roku 1640 pridaný k pôvodnej stavbe z 15. storočia.

Čo robiť

Jar
- Choďte aspoň po prvej etape cesty opatov.
- Navštívte archeologické nálezisko Veleia Romana alebo regionálny park Stirone a Piacenziano.
Leto
- Osviežte sa do čistých vôd rieky Trebbia a opaľujte sa na mnohých pokojných malých plážach.
- Preskúmajte horný Val Trebbia pešo, na bicykli, na plti alebo na koni.
Jeseň
- Choďte na huby, hľuzovky a gaštany a užite si rôzne festivaly, ktoré sú im venované.
- Navštívte etnografické múzeum údolia Trebbia v Callegari a hrady údolia.
Zima
- Penice Pass: Radosť z dňa na snehu môže trvať dlho do večera, vďaka vynikajúcemu systému osvetlenia.
-Bežecké lyžovanie na tratiach 7,5, 5, 3 alebo 2 km v stredisku Vallette.

Diania

Filmový festival Bobbio - Pozrite sa, ktorý film vyhrá cenu Gobbo d’Oro na tomto prestížnom podujatí v očarujúcom kláštore Abbey.
Snail festival a vianočný trh, december - Užite si hry a zábavu pre deti, prechádzajte sa po živých stánkoch s vianočnými darčekmi v uliciach a vyskúšajte v reštauráciách slávne šteňa Bobbio, štedrovečernú špecialitu.

Jedlo a víno

Vo Val Trebbia je dobré tradičné miestne jedlo vždy v ponuke. Skúste predjedlo s klobásou 3 výrobky s CHOP (slanina, saláma a coppa alebo bravčová krkovička), trojica prvých chodov v podobe Bobbio maccheroni, malfatti (malé gnocchi zapečené s ricottou a mangoldom) a píniové oriešky s ricottou, ortéza druhých chodov so slimákmi Bobbio a brachettone ( salámu z bravčového pleca podávanú varenú s polentou alebo strukovinami). Všetko zapité jedným z viac ako 20 vín DOC Colli Piacentini, prirodzene. A mandľové krehké koše na afters sú tiež niečo také. Pri prechádzke starobylými obchodmi nájdete množstvo miestnych salám, hľuzoviek a hríbov, ktoré si môžete vziať domov.

Slávne postavy

Svätý Kolumbán - Zakladateľa opátstva nedávno urobil svätým pápež Benedikt XVI. Columban bol skutočný Európan a uznal kultúrnu jednotu kontinentu vytvorením výrazu „v celej Európe“, latinsky „totius Europae“. Je tiež patrónom motocyklistov a cyklisti sú v meste skutočne pravidelnými návštevníkmi.
Marco Bellocchio - Umelec z Piacenza bol jedným z najznámejších talianskych filmových tvorcov a filmových producentov. V roku 1995 vytvoril laboratórium Farecinema, ktoré sa do roku 2005 vypracovalo na filmový festival Bobbio.

Pútnické cesty a turistické chodníky

Prvá etapa v Emilia-Romagna Opičej cesty sa začína v Bobbio.

Pútnici po ulici Via Francigena a#8211 Bobbio

Monumentálne stromy

Milovníci prírody si užijú tieto nádherné starodávne stromy:
- Platan na Námestí svätého Františka, Bobbio
- Dub v Cascina Stavello, Vaccarezza, Bobbio

Časť [Dediny Emilia Romagna] je venovaná obciam, ktoré sú súčasťou združení Borghi più belli d’Italia, Bandiere Arancioni del Touring Club a amp Borghi autentici d’Italia.


Spoznajte dedinu Bobbio, klenot v meste Emilia Romagna

Bobbio je talianske mesto s 3 544 obyvateľmi v provincii Piacenza, v údolí Trebbia, v regióne Emilia-Romagna. Územie osídlené už od neolitu s kelto-ligúrskymi osadami sa stalo rímskym v roku 14 pred n. L. A v 4. storočí sa vytvorila opevnená dedina Castrum Bobium, ale jej história je totožná s opátstvom San Colombano založeným v roku 614.

V priebehu stredoveku mal politickú, náboženskú a kultúrnu úlohu európskeho významu a jeho kráľovské a cisárske feudálne majetky sa od longobardského a karolínskeho veku pohybovali v rozsiahlych oblastiach stredného a severného Talianska. 14. februára 1014 mala názov Mesto, stala sa diecézou, biskupskou župou, obcou a obkolesila hradby, najskôr nezávislá ako cisárske léno, krátka zátvorka ako lordstvo Malaspiny, potom pod milánskym vojvodstvom ako autonómna cisárska župa Dal Verme a nakoniec v Sardínskom kráľovstve pod vládou Savoya. Voľná ​​komunita od začiatku XII. Storočia bojovala s Lombardskou ligou proti Barbarosse v Legnano. Janovská provincia do zjednotenia Talianska, do roku 1923 bola súčasťou provincie Pavia, potom prešla do provincie Piacenza. Do roku 1986 bolo biskupstvom.

V meste sídli nový zväz obcí: Horský zväz údolí Trebbia a Luretta. Je to turistická destinácia známa svojou minulosťou umenia a kultúry. Historické centrum si zachovalo vlastnosti stredovekej dediny. Symbolom mesta je Ponte Gobbo (alebo Ponte del Diavolo), kamenný most rímskeho pôvodu, ktorý pretína rieku Trebbia s 11 nepravidelnými oblúkmi. Dominuje svätyni Santa Maria v Monte Penice, ktorá sa nachádza na vrchole homonymnej hory.

História tohto malého centra sa stráca v hmlách času, v skutočnosti je táto oblasť osídlená už v praveku, ale stáva sa dôležitým centrom už od rímskej kolonizácie, keď bola postavená časť mosta, dnes známa ako Ponte Gobbo. , stať sa v ranom stredoveku jedným z najdôležitejších centier západného mníšstva. V skutočnosti práve v Bobbio založil írsky mních San Colombano kláštor, z ktorého sa v krátkom čase vyvinula jedna z najdôležitejších a najprestížnejších knižníc celého kresťanstva a v ktorom sa dodnes zachovali niektoré z najstarších a najcennejších latinských rukopisov v histórii.

Bobbio je malé mesto, ale hustota umenia a kultúry, ktorú nájdete, je niečo jedinečné a zamilujete si dláždené ulice a tehlové budovy tohto stredovekého mesta.

Bobbio je perfektné navštíviť v každom ročnom období: v zime je mesto často vybielené snehom a na jar av lete ponúka magickú a fascinujúcu atmosféru, pretože bujná príroda Apenín dáva to najlepšie tým, že ponúka nové útočisko pred horúčavou Údolie Pád, konečne jeseň, dáva lesom v okolí mesta neuveriteľnú škálu farieb od medenej po červenú, vďaka čomu sú panorámy skutočne úchvatné.

Pozrime sa podrobne na zázraky tejto nádhernej stredovekej dediny!

Ponte Gobbo

Ponte Gobbo (nazývaný aj Ponte Vecchio alebo Ponte del Diavolo) je starobylý most s nepravidelným profilom, ktorý križuje rieku Trebbia v Bobbio v provincii Piacenza a je symbolom Bobbia.

Ponte Vecchio di Bobbio, dlhý 273 metrov, sa pre konkrétny nepravidelný profil nazýva Ponte Gobbo s 11 nerovnými oblúkmi umiestnenými v rôznych výškach.

Tento most rímskeho pôvodu je tvorený 11 dlhými nepravidelnými oblúkmi, ktoré mu dodávajú originálny a sugestívny vzhľad, ktorý je tiež pôvodom legiend o jeho názve. V skutočnosti sa hovorí, že most s týmto aspektom postavil sám diabol, aby vystrašil mníchov kláštora San Colombano a zabránil im prekročiť rieku.

Nad hlavnými rozpätiami sú tri páry svätyní alebo krížov. V dvoch nad hlavným oblúkom (nazývaným della Spessa) sú dve sochy, ktoré predstavujú San Colombano a Madonna dell ’Aiuto.

Obdobie stavby mosta Ponte Vecchio, nazývaného hrbáč pre nepravidelnosť a hrboľ oblúkov, nemožno datovať, ale siaha do rímskych čias a dá sa predpokladať, že vzniklo po rímskom dobytí vtedajšej ligursko-keltskej dediny v nasledujúcich vekoch prešiel mnohými prerábkami.

Boli nájdené stopy staršieho mosta nižšie, ktorý možno považovať za vrcholný stredovek, pred príchodom San Colombano. Budova hore pochádza zo siedmeho storočia. V historickom archíve Bobiense je dokument zo 6. apríla 1196, ktorý svedčí o údržbe mosta.

Pre osadu Bobbio bolo životne dôležité mať zabezpečené spojenie s rôznymi aktivitami na pravom brehu Trebbie: termálnymi soľnými panvami, rímskymi a longobardskými termálnymi kúpeľmi, pecou Rio Gambado a cestou spájajúcou Janov a Lunigiana (kde mal bobbijský kláštor početné majetky). Vzhľadom na prívalovú povahu má Trebbia náhle a ničivé povodne s častým pohybom štrkového lôžka, čo spôsobuje, že brodenie je problematické najmä v zimných mesiacoch.

Do 16. storočia bol most zložený z niekoľkých oblúkov, veľkého oblúka na pravom brehu Trebbie s tromi menšími oblúkmi. Záplavy rieky v priebehu rokov spôsobili niekoľko rán na kamennom moste, ktorý bol vždy trpezlivo prestavaný aj pri podstatných úpravách, aby sa zlepšila jeho bezpečnosť a robustnosť.

Okolo roku 1590 sa začal predlžovať smerom k ľavému brehu, ktorý navrhol majster Magnano z Parmy, v priebehu sedemnásteho storočia dostal most jedenásť oblúkov.

Most bol po stáročia cieľom pútnikov a náboženských sprievodov s požehnaním pri stavbe krížov a votívnych obrazov v blízkosti brehov (dnes sú niektoré stále viditeľné).

Opátstvo San Colombano

Opátstvo San Colombano je jedným z najdôležitejších kláštorných centier v Európe, posledné založili v Taliansku San Colombano v roku 614 v Bobbio, v provincii Piacenza. Podriadený svojej kláštornej vláde a rádu San Colombano sa stal benediktínom okolo deviateho storočia.

Opátstvo bolo v stredoveku jedným z najdôležitejších kláštorných centier v Európe. Celý komplex tvorí Bazilika, Kláštor, Záhrady, cely a skriptorium.

V súčasnosti je bazilika farnosťou vikariátu Bobbio, Alta Val Trebbia, Aveto a Oltre Penice z diecézy Piacenza-Bobbio. Vypína sa v centre mesta, ktoré sa postupom času tvorilo na rozsiahlom území, ktoré zaberá kláštor.

V stredoveku bolo opátstvo jedným z najdôležitejších mníšskych stredísk v Európe. V siedmom a dvanástom storočí sa stalo Montecassino v severnom Taliansku, preslávilo ho Scriptorium, ktorého katalóg v roku 982 obsahoval viac ako 700 kódexy a ktoré po rozptýlení do iných knižníc zachovali 25 zo 150 najstarších rukopisov latinskej literatúry na svete.

Stalo sa opátstvom kláštorného rádu, ktorého moc sa v Európe rozšírila vďaka početným opátstvam a kláštorom, ktoré jeho mnísi zakladali už od longobardskej éry. V severnom Taliansku bolo rýchlo vytvorené kláštorné léno Bobbio, ktoré potom nahradilo Bobbieho biskupské grófstvo.

Súčasný opátsky komplex pochádza teda z konca 15.-začiatku 16. storočia: iba čiastočne sa zachovala štruktúra starovekej protorománskej baziliky, z ktorej je krátka časť kruhovej apsidy, časť zvonice a časť nádhernej mozaikovej podlahy iba oblasť refektárových pozostatkov kláštora z 11. storočia, v ktorom v súčasnosti sídli Mestské múzeum.

V napoleonskej ére bolo opátstvo potlačené a mnohé z jeho majetku, vrátane cenných kódov, boli vydané do aukcie.

Dnes to, čo zostáva zo starodávneho dedičstva kódov Bobbiense, je zachované v rôznych knižniciach: Ambrosianská knižnica v Miláne, Vatikánska knižnica v Ríme, Národná knižnica v Turíne a ďalšie.

Kláštor a chodba opátstva sú otvorené každý deň do 20 v zime a do 22 v lete.

Bohoslužby sa tam konajú iba cez prázdniny. Výročným sviatkom je 23. november, sviatok patróna Bobbia.

V opátstve sa dnes nachádza Mestské múzeum.

Hrad Malaspina

Hrad Malaspina Dal Verme di Bobbio je opevnená stavba pozostávajúca z niekoľkých budov uzavretých vo vnútorných kamenných múroch. Do pevnosti sa vstupuje z dvoch vchodov, oba sa nachádzajú na severe.

Vstupná hala vedie do “Sala delle Marine ” a do salónika s veľkým kamenným krbom prevyšujúcim ramená rodiny Dal Verme. Na stene pozdĺž schodiska vedúceho do vyšších poschodí je samostatná freska z 16. storočia, ktorá zobrazuje Madonu s dieťaťom.

V roku 1360 daroval Galeazzo Visconti hrad Malaspina od Verme svojej neveste Isabelle z Francúzska, manželke jej syna Giana Galeazza. Na svedok prechodu hradu medzi majetky grófov Dal Verme si budeme musieť počkať do roku 1436.

Zdá sa, že súčasná štruktúra hradu je dôsledkom vôle jedného z jeho potomkov Pietra Dal Vermeho, ktorý zasiahol v polovici pätnásteho storočia.

Za premenu starodávneho, strohého kaštieľa na elegantné sídlo, ktoré pramene pochádzajú z roku 1545, môže sám Gian Maria Dal Verme. Podstatná kampaň diel by sa mala vrátiť do polovice a mierne za šestnáste storočie. V skutočnosti rozdiel v úrovni medzi súčasným prístupom a nosným povrchom steny škarpy, asi 3 metre vysoký, môže naznačovať, že niektoré miestnosti, ktoré už neboli životaschopné, boli pôvodne prítomné na prízemí.

V roku 1973 boli vykonané zásahy, ktoré si vyžiadali rekonštrukciu všetkých omietok, podláh, strechy, spevnenie konštrukcií a časti schodiska. Hrad Malaspina dal Verme di Bobbio je štátny majetok, ktorý spravuje priamo superintendencia pre architektonické a krajinné dedičstvo v provinciách Parma a Piacenza.

Dnes je možné navštíviť hrad z veže, z ktorej môžete obdivovať úchvatný výhľad na Val Trebbia.

Múzeum mesta

Mestské múzeum sa nachádza v priestoroch bývalého refektára, kuchyne, umývadla a pivnice kláštora San Colombano. Ponúka úvodnú cestu do histórie opátstva a mesta Bobbio. Prostredie s multimediálnymi audiovizuálnymi pracoviskami sa zaoberá problémami súvisiacimi so životom San Colombano, činnosťou Scriptoria, históriou mníšstva a rozpráva o hlavných etapách, ktoré charakterizovali históriu mesta.

Mestské múzeum okrem toho, že obnoví najstaršie miestnosti kláštora pre verejnosť, sleduje históriu jedného z najdôležitejších centier kultúry a duchovna v stredovekej Európe a pripravuje sa na návštevu opátstva a mesta Bobbio.

Dispozícia múzea, zostavená z priehľadných výkladov, v ktorej sú riešené otázky súvisiace so životom a dielom San Colombana, geopolitická situácia talianskeho Longobardu a činnosť slávneho Scriptoria, bola prenesená do kláštornej chodby.

Nad vstupným portálom je varovanie pred pravidlom San Colombano: Ne quid nimis (nič moc, žiadne nadbytočné), ktoré mníchom pripomínalo, že sú parkmi k jedlu. Na horných stranách portálu sú dve apotropaické hlavice, jedna originál zo storočia XIII., Druhá opačná v kópii.

Prvá časť je venovaná životu a dielam San Colombana, vzťahom s lombardským dvorom a väzbám s Írskom, zatiaľ čo v druhej miestnosti je komplex opátstva popísaný z architektonického hľadiska a činnosti skriptoria, ktoré vytvoril. Bobbio je najväčším centrom šírenia kultúry v severnom Taliansku.

Vnútri môžete obdivovať nádhernú terakotovú výzdobu z 12. storočia, pozoruhodnú takmer neporušenú obnovenú podlahu a fresku z 15. storočia zobrazujúcu ukrižovanie so San Colombanom a San Benedettom.

Rozloženie múzea bolo nedávno obnovené: je možné vychutnať si úvodné video o meste Bobbio v pohlcujúcom prostredí.

Katedrála Bobbio

Katedrála Bobbio alebo ko-katedrála Santa Maria Assunta je farský kostol Bobbio v provincii Piacenza, katedrála do roku 1986 diecézy Bobbio, následne do roku 1989 konkatedrála arcidiecézy Janov-Bobbio, teraz konkatedrála diecézy. Piacenza-Bobbio a sídlo vikariátu Bobbio, Alta Val Trebbia, Aveto a Oltre Penice.

Vychádza v strede mestskej štruktúry mesta, ktorá sa postupne tvorila okolo rozsiahlej oblasti medzi opátstvom San Colombano a Piazza del Duomo: je to stredoveká dedina s názvom “intrinsic village ”, today ’s historické centrum, ktoré si zachovalo pôvodný názov Bobium.

Má modernú výzdobu v troch lodiach a jednu z osemnásteho storočia v presbytériu a v kupole transeptu. V kaplnke San Giovanni, do ktorej sa vstupuje z pravej priečnej lode, môžete obdivovať nádhernú fresku z druhej polovice pätnásteho storočia, zobrazujúcu Zvestovanie.

Okrem katedrálneho kostola komplex katedrály tvoria rôzne budovy, biskupský palác s Diecéznym múzeom katedrály, záhrady a oratórium a starý seminár, v ktorom sa dnes nachádza historický archív Bobiense s kláštor zo sedemnásteho storočia.

V blízkosti katedrály sa nachádza biskupský palác z 11. storočia a Katedrálne múzeum.

Expozícia prebieha v desiatich miestnostiach s dielami, ktoré ilustrujú históriu diecézy Bobbio, biskupského paláca a katedrály. Vstupná hala rozpráva príbeh o diecéze prostredníctvom máp, dokumentov a svedectiev posledného biskupa mons. Pietro Zuccarino. V ďalšej miestnosti, na stenách ktorej môžete obdivovať veľkú fresku s portrétmi biskupov Bobbia, sú uložené pastoračné a biskupské rúcha. V tretej miestnosti je odhalený poklad katedrály, ktorý pozostáva z drevorezieb, striebra a tkanín.

Itinerár obsahuje freskovú miestnosť (miestnosť IV), v ktorej je umiestnená nástenná maľba z 18. storočia, ktorá zobrazuje Klaňanie troch kráľov, miestnosť archívu (miestnosť V), v ktorej je zachovaný pôvodný drevený nábytok, a kaplnka biskupa s obrazom od Domenica Buonvisa z roku 1624 (miestnosť VI). Svedectvom všeobecného presvedčenia sú relikviáre vystavené vo vedľajšej miestnosti (miestnosť VII), zatiaľ čo posledné miestnosti sú venované zariadeniu farností diecézy (miestnosť VIII) a obrazovým prácam (miestnosť IX). Prehliadka sa končí miestnosťou venovanou Santovi#8217 Antoniu Maria Gianellimu s dokumentmi a synodálnymi aktmi, ktoré mu patrili (X miestnosť).

Katedrála je otvorená každý deň nepretržite.

Kláštor San Francesco

Kláštor San Francesco je spolu s kostolom bývalou cirkevnou stavbou v meste Bobbio v provincii Piacenza.

Stojí v blízkosti osady Corgnate (ant. Codognarum), kedysi mimo centra mestskej zástavby mesta, pokiaľ ide o Svätyňu Madony dell ’Aiuto: je to stredoveká dedina s názvom “extrinsic village ”, next do dnešného historického centra, ktoré si zachovalo pôvodný názov “Bobium ”.

Fasáda kostola sa otvára na rovnomennom námestí Piazza San Francesco, vedľa turistickej kancelárie a nového verejného parkoviska.

Kláštor San Francesco a kostol boli postavené okolo roku 1230, v skutočnosti by sa stavba začala na pozemku, ktorý darovali mnísi zo San Colombana tomu istému San Francescovi, ktorý prišiel do Bobbia uzavrieť mier v jednom z mnohých sporov, ktoré nastali. medzi opátom kláštora a biskupom z Bobbia, o prastarých kláštorných pozemkoch.

V dokumente z roku 1756 sa spomína starodávna existencia kostola a malého kláštora s celou obsadenou samotným svätým Františkom. To, čo sa bez presnej historickej dokumentácie tradične spomína ako „prechod svätého Františka z Assisi k Bobbiu“#8221, by sa vzhľadom na skutočné splnenie cesty svätca do severného Talianska v rokoch 1210–12 mohlo ukázať ako menej nápadité.

Práce sa skončili v roku 1233 a Bobbio je najstaršou františkánskou osadou na severe Talianska, postavenou v meste s obrovskou kláštornou slávou a cieľom pútí po ulici Via Francigena a Via degli Abati. V roku 1436 povstane vo františkánskom meste aj kláštor Santa Chiara, terajšie obecné sídlo, a špitál San Lazzaro zničený v roku 1472.

Kláštorný komplex bol obklopený mocnými hradbami, ktoré boli zbúrané v roku 1800 po mníšskom potlačení

V 15. storočí kláštor, ktorý zostal doteraz nezávislý, prešiel do kongregácie menších bolonských bratov.

V roku 1710 prešiel kostol výraznými zmenami a v roku 1722 bol znovu vysvätený.

V roku 1783 došlo k prechodu k menším turínskym bratom.

Kláštornú budovu obsadili Napoleoni v roku 1802, po vyhnaní františkánskych mníchov prešiel kostol výraznými zmenami a stal sa skladiskom.

Markíza Malaspina následne získala celý komplex jeho rekonštrukciou.

Kláštor z pätnásteho storočia je sugestívny, z troch strán podopretý drepovými stĺpmi, ktoré podopierajú štyri polia na každej strane prekrytými krížovými klenbami, nad ktorými prebieha lodžia s drevenou strechou so stĺpmi so stredovekými hlavicami.

V súčasnej dobe prebieha súkromný projekt architektonickej obnovy kláštornej časti, pričom kostol darovali majitelia obci. Pre kostol v súčasnosti existuje projekt architektonickej obnovy a premeny na mestské auditórium.

Svätyňa Santa Maria v Monte Penice

Staroveká svätyňa Santa Maria v Monte Penice sa nachádza na vrchole hory Penice v nadmorskej výške 1 460 m. Je to nefarská cirkevná budova v obci Bobbio v provincii Piacenza, na hranici s provinciou Pavia. Je zasvätený Madone a pochádza z primitívnej budovy zo siedmeho storočia, ktorá sa potom niekoľkokrát zväčšila. Nachádza sa v obzvlášť panoramatickom bode, z jeho námestia si môžete vychutnať široký výhľad nielen na údolie Trebbia a údolie Staffora, ale na celú oblasť Emilia a Pavia a v konkrétne dni sú viditeľné dokonca aj zasnežené Alpy.

Na vrchol hory Penice sa dá dostať po ceste dlhej asi 4 km, ktorá stúpa z priesmyku Penice na 1 499 m., Kadiaľ prechádza provinčná cesta, bývalá štátna cesta 461 Passo del Penice (Bobbio-Voghera). Na miesto sa dá dostať aj cez Val Tidone po bývalej štátnej ceste 412 Val Tidone (Castel San Giovanni-Romagnese-Passo Penice).

Jeho pôvod sa v priebehu storočí stráca. Historické pramene svedčia o tom, že na tomto vrchole je Madona uctievaná viac ako 1350 rokov, a to ako prísľub svätého Kolombanusa kráľovnej Longobardov Theodolindu v siedmom storočí. Od longobardských vládcov mal írsky misionársky svätec územie, na ktorom v roku 614 založil opátstvo San Colombano. Zdá sa, že budova bola postavená na keltsko-ligúrskom pohanskom chráme.

V skutočnosti bol nájdený artefakt pochádzajúci z storočia I-II, ktorý sa teraz zachoval v Janove na hrade Montegalletto. Artefaktom je bronzová soška 96 mm zobrazujúca kňaza, ktorý ponúka pohanské božstvo.

V roku 622 lombardský kráľ Adaloaldo, ktorý prevzal vládu po svojom otcovi Agilulfovi, spolu so svojou matkou Teodolindou, ktorá prišla do Bobbia navštíviť hrobku Colombana, vystúpil v modlitbe na vrchol hory Penice a potom zostúpil do mesta.

V 11. storočí svätyňa už existuje v dnešnej veľkosti. Kostol má starodávny titul Matky Božej, ktorý sa neskôr stal “Santa Maria in Monte Penice ” or more běžně “Madonna del Penice ”.

V roku 1073 bola pôvodná budova obnovená a ďalšie reštaurátorské práce sa datujú do roku 1619

Po stáročia svätyňa patrila k početnému majetku kláštora San Colombano, spolu s farnosťami San Cristoforo, Dezza a Ceci a potom až do začiatku devätnásteho storočia, keď prešla do diecézy Bobbio a stala sa hlavným centrom mariánskeho kultu. oblasti.

In the early 1900s the front porch was built (a postcard owned by the Diocesan historical archive Piacenza – Bobbio dated 1904 still shows the church without a portico), while the statue of the Redeemer was placed on October 14, 1900 the new bell tower was built in 1967. On September 12, 1927 the 3 km carriage road that leads to the summit from the Penice pass was completed.

The stone building has undergone several renovations. In recent years it has been completely renovated: on the outside you can admire the exposed stone, inside the structure has recently returned to its original splendor. New the altar and the ambo. The sacristy was also recovered and the premises used for the public were redone. Inside the building you can admire the precious wooden statue of the Virgin with the Child on her lap which dates back to the period between the end of the 1500s and the beginning of the 1600s. Also worthy of note is the statue of San Bartolomeo, original from the 18th century .

In 2009, by the rector Don Angiolino Bulla, the interior of the church was decorated with precious oriental icons.

The summit of the mountain and the sanctuary are the destination of numerous excursions both on foot and on horseback, once but also to this day they were processions of pilgrims. There is also an ancient, largely dirt track that climbs from Bobbio called the medieval path to the Sanctuary of Monte Penice.


Bobbio

Bobbio is situated on the left bank of river Trebbia, in an area rich in water and settlements since the Neolithic era.

The numerous finds testify the presence of various populations: Ligurians, Celts and after 14 B.C. the Romans.
The nucleus of Bobium rose in 14 B.C. but its history is inextricably linked to the one of the Abbey of San Colombano founded by the cenobite monk Columbanus who reached it in 614 when it received this territory as a gift from the Langobard King Agilulf.

It was a donation of great political significance as Bobbio controlled the great caravan route, the salt road, that from Piacenza, along the Valtrebbia reaches Genoa - a cornerstone of the Byzantines. In Bobbio, Columbanus found only a small-dilapidated church, dedicated to Saint Peter, and decided to restore it. The convent rapidly became populated: already in 643 it counted 150 monks. The first houses inhabited by citizens rose around it.

The Abbey of Bobbio, with its schools, its library, his Scriptorium and its economic organization, quickly became a political power too. Bobbio possessed goods in Valtrebbia, Val Staffora, Val Tidone, val d'Aveto, in the Liguria region, Monferrato and the Langhe, and arrived also at the gates of Turin, around Lake Garda, from Salò to Bardolino, on the Lakes of Mantua, in Piacenza, Ravenna, Genoa, Lucca and Pavia. A rich feud in which the manorial system reached its perfection.

The area, on which the inhabited part develops, is bordered by the River Trebbia and dominated by the Sanctuary of Madonna del Penice, which is located on the namesake mountain. The heart of the village has maintained the medieval architecture perfectly intact.
The symbol of the village is Ponte Gobbo (or the Devil&rsquos bridge), entirely built in stone in Roman times, with a particular profile consisting of 11 irregular arches. The bridge connects the village to the other side of the river and from it, with a brief and suggestive walk on its 'bumps', you can admire the profile of the village, the Monte Penice and the territory surrounding the Trebbia.

In the shops of the old town centre, you can find many typical products of the area, from local wines to jams or organic honey produced by local companies. But also a wide choice of local meats or sweets and bakery products such as tasty salty donuts or the famous almond cake, or even the fragrant porcini mushrooms picked on the surrounding mountains and the truffles. Instead, for those who are looking for a handicraft souvenir in Contrada dell&rsquoOspedale you will find the workshops of carpenters and local artists where you can find artefacts or paintings depicting picturesque corners of the city.

In addition to being rich in art and culture, Bobbio boasts a long series of typical local dishes (that represent the culinary tradition of Piacenza) that have been handed down from many generations, and represent another typical feature of the socio-cultural melting pot that benefited from during the centuries. You should taste the maccheroni alla bobbiese, fresh pasta handmade by using a knitting needle dressed with a stew sauce. The snails alla bobbiese, traditional Christmas Eve dish that you can often find in the winter period and the delicious brittle made with almonds and sugar with which the skilled hands of local producers know how to make surprising shapes. And also pine nuts with ricotta or pìn (in dialect pé da lésa: slide foot, for the typical shape), green gnocchetti with ricotta cheese, traditionally served with a mushroom sauce brachettone alla bobbiese (bràcton, a stuffed pig&rsquos trotter made with pork shoulder, pickled or aged).

Village of Bobbio
Municipality of Bobbio
Province of Piacenza
Emilia-Romagna Region

Inhabitants: 3.577
Surface area: 106.53 sq. Km
Altitude center: 272 m a.s.l.

The Municipality is part of:
I Borghi più belli d'Italia

Poďakovanie
Orange Flag - Italian Touring Club

Municipality of Bobbio
Piazza San Francesco - 29022 Bobbio PC
phone +39 0523962815

Patronal feast
San Colombano - November 23rd


Abbey of Bobbio: photos, description Abbazia di San Colombano)

The Abbey of Bobbio, is also known as San Colombano, was founded by the Irish Holy Columbanus in 614, the year. Around it soon sprang up the town of Bobbio, province of Piacenza in the Italian region Emilia-Romagna). In his time the Abbey was known as a center of resistance to Arianism, and also because of its huge library. It is here that the unfolding events of the legendary novel by Umberto Eco "the name of the rose".

In 590, the year the Lombards king Agilulf married a Catholic Theodelinda and under her influence, and with the participation of the Holy Columban, made the decision about the transition to Christianity. For the sacrament of Agilulf gave Columbano ruined Church and devastated the earth in the town of Abovian Holy asked it is a remote and secluded place to live alone. Near the small Church of San Pietro was soon built a monastery, which after the death colombana had to go through a period of violent resistance to Arianism current in the Christian faith, asserted the supremacy of the Lord-the Son (in the middle of the 7th century). Thanks to the efforts of local monks, every year more and more of the Lombards-ariantsev converted to Catholicism. The fame of the Abbey had reached the shores of Ireland, and the reputation colombana and founded brainchild has attracted in Italy many of his followers. Only in 1803, the year the Abbey of Bobbio was abolished during the reign of Napoleon.

The current Basilica of San Colombano was built in 1456-1530, respectively, in the Renaissance style. It holds the baptismal font in the 9th century. The Central nave is decorated with frescoes of the artist of the 16th century Bernardino Lanzani, and installed in the crypt the sarcophagus with the relics of St. Columban and the first two abbots. Here, in the crypt, deserves the attention of the mosaic floor of the 12th century.

The bell tower of the late 9th century, and a smaller apse of the Church belonged to a more ancient structure of the Romanesque period. Torre del Comune built together with the Basilica in the 15th century.


Abbey and Diocese of Bobbio

The diocese (Ebovium, alebo Bobium Dioecesis Eboviensis, alebo Bobiensis), which is suffragan to the Archiepiscopal See of Genoa, is coterminous with the civil district of Bobbio. This district is situated in the Province of Pavia and contains, besides Bobbio, its chief town, only two small villages and eighteen communes. The diocese was suppressed from 1803 to 1817, during which time it was annexed to Alexandria, then to Casala. Pius VII re-established it in 1818. Under Bishop Antonio Gianelli a congregation of priests was formed in 1839 under the title of Oblates of St. Alphonsus Liguori. They devote themselves especially to hearing confessions in prisons and hospitals, as well as to spreading good literature among the people. Bobbio also possesses a Congregation of Daughters of Mary, popularly known as Gianelliane.

HISTÓRIA

The origin of the See of Bobbio, indeed of the town itself, is due to the establishment of a monastery here by the Irish saint, Columban, in 614. The Lombards, with other savage tribes, had invaded northern Italy under their leader Alboin in 568. A half-Arian, half-heathen horde, wherever they passed all the horrors of wanton destruction and cruelty marked their track. But at length the new barbarian ruler Agilulph, became less hostile and by degrees even not unfavorably disposed towards the Catholic Faith. Queen Theodelinda, whom he married in 590, was a fervent Catholic she had wonderful influence over her consort, and at last he was converted by the preaching of Columban. From the day of his baptism, Agilulph displayed great zeal for the conversion of his subjects, and for this purpose gave St. Columban a ruined church and devastated district known as Ebovium, which, before the Lombards seized it, had formed part of the Patrimony of St. Peter. Columban had set his heart on this secluded place, for while intent on instructing the Lombards he chose solitude for his monks and himself. By the side of this little church, which was dedicated to St. Peter, soon arose the walls of an abbey. Here the nucleus of what was to be the most celebrated library in Italy was formed by the Mss. which Columban had brought from Ireland and the treatises of which he himself was the author.

The sainted founder of Bobbio was laid to rest (23 November, 615), but his crosier passed into worthy hands. The names of St. Attala (627) and St. Bertulf (640) will live forever in ecclesiastical history. Both were conspicuous for holiness and learning, and both inherited Columban s apostolic spirit. It was indeed sorely needed, for a reaction towards Arianism set in, which became formidable under the Arian king, Rotharis (636-652). Arioald, the immediate predecessor of Rotharis, who became a Catholic, had before his conversion caused St. Bladulf, a monk of Bobbio, to be assassinated, because Bladulf would not salute him, as being an Arian. It is said that Attala restored Bladulf to life and delivered Arioald from a diabolical possession, the punishment of his crime and that this two-fold miracle led to Arioald's conversion. In 628, when St. Bertulf made a pilgrimage to Rome, Honorius I exempted Bobbio from episcopal jurisdiction, thus making the abbey immediately subject to the Holy See. Under the next abbot, Bobolen, the rule of St. Benedict was introduced. At first its observance was optional, but in e course of time it superseded the more austere rule hitherto in use, and Bobbio joined the Congregation of Monte Cassino. In 643, at the request of Rotharis and Queen Gundelberga, Pope Theodore I granted to the Abbot of Bobbio the use of the mitre and other pontificals. It has even been asserted that Bobbio had a bishop, named Peter Aldus, as early as the seventh century, but according to the best authorities (Ughelli, Gams, and others), the See of Bobbio was not founded till four centuries later, although recent investigation has shown that the name of its first bishop really was Peter Aldus (Savio, 158).

From the seventh century on, in the midst of widespread turmoil and ignorance, Bobbio remained a home of piety and culture. Through the efforts of St. Columban's disciples, increasing numbers of the Lombards were received into the Church. But during the first half of the seventh century, the large tract of country lying between Turin and Verona, Genoa and Milan, was m a very irreligious and disturbed state and even idolatry was not unknown. In fact not until the reign of the usurper Grimoald (663-673), himself a convert, was the bulk of the nation brought into the Church. But from that time Arianism disappeared in the West. The historians of the abbey regard as one of its chief glories the prominent part which it took in the final contest with this heresy. Theodelinda's nephew, the pious Arribert (653--663), restored all the lands of Bobbio which belonged by right to the Prince of the Apostles. Arribert II also gladly confirmed this restitution to John VII in 707. The unruly Lombards soon dispossessed the pope, but in 756 Aistulf was compelled by Pepin to give up the lands. In 774 Charlemagne made liberal grants to the Abbey. In 1153 Frederick Barbarossa confirmed by two charters various rights and possessions. Thus it came to pass that the abbots were for centuries entrusted with a large administration of temporals.

The fame of Bobbio reached the shores of Ireland, and the memory of Columban was dear to the hearts of his countrymen. Bobolen's successor was St. Comgall who had resigned his see in Ireland in order to become a monk of Bobbio St. Cummian who did the same died in the abbey about 730 (Holder-Egger in "Mon. Germ. Hist.") and the learned St. Dungal (d. after 827) bequeathed to the abbey his valuable library, consisting of some seventy volumes, among which was the famous "Antiphonary of Bangor ". A tenth-century catalogue, published by Muratori, shows that at that period every branch of knowledge, divine and human, was represented in this library. Many of the books have been lost, the rest have long since been dispersed and are still reckoned among the chief treasures of the later collections which possess them. In 1616 Cardinal Federigo Borromeo took for the Ambrosian Library of Milan eighty-six volumes, including the famous "Bobbio Missal", written about 911, the Antiphonary of Bangor", and the palimpsests of Ulfila's Gothic version of the Bible. Twenty-six volumes were given, in 1618, to Paul V for the Vatican Library. Many others were sent to Turin, where, besides those in the Royal Archives, there were seventy-one in the University Library until the disastrous fire of 26 January, 1904. As scholars of later ages have owed a great deal to the Bobbio manuscripts, so, too, did those of the tenth century. Gerard of Aurillac, for example, who was afterwards Pope Sylvester II, became Abbot of Bobbio in 982 and with the aid of the numerous ancient treatises which he found there he composed his celebrated work on geometry. And indeed it appears that at a time when Greek was almost unknown in western Europe, the Irish monks of Bobbio read Aristotle and Demosthenes in the original tongue.

In the year 1014, the Emperor Henry II, on the occasion of his own coronation in Rome, obtained from Benedict VIII the erection of Bobbio as a see. Peter Aldus, its first bishop, had been Abbot of Bobbio since 999, and his episcopal successors for a long time lived in the abbey, where many of them had been monks. According to Ughelli and others, Bobbio was made a suffragan see of Genoa in 1133 but Savio finds this subordination mentioned for the first time in a Bull of Alexander III, dated 19 April, 1161. From time to time disputes arose between the bishop and the monks, and in 1199 Innocent III issued two Bulls, restoring the abbey in spirituals and temporals, and empowering the bishop to depose an abbot if within a certain time he did not obey.


Attractions in Bobbio

Saint Columbanus Abbey

The Saint Columbanus abbey is a large complex but only a few areas are open to the public. The ground floor corridor, the yard, and the main cloister can be explored by visitors. The abbey is also home to the Abbey museum which has an impressive collection of artworks and objects that date back to the Renaissance, Medieval and Roman age. The Town Museum is also located in the complex.

Hills over Bobbio

Basilica of Saint Columbanus, Bobbio

The Basilica of Saint Columbanus was originally built in the 15 th century over the remains of an old 10th-century church. The interior of the basilica is extremely beautiful with nave frescoes dating back to the 16th century. There is a 15th-century gothic wooden choir, a 12th-century mosaic, a marble sarcophagus dating back to the 15th century, two marble tombstones, and a beautiful 12th-century gate.

Main Square in Bobbio

Malaspina Dal-Verme Castle

The castle was built in the 14 th century on a hill that overlooks the town. Over the centuries, the castle has been damaged many times and the remains of the castle, two small towers and the defense walls that still exist are open to visitors. The castle provides good views of the town and the surrounding landscape.

The Cathedral of Bobbio

The cathedral of Bobbio was originally built in the 11 th century and has two large towers. Much of the façade that visitors can see today dates back to the 15 th century and the three portals of the cathedral are done in the gothic style of architecture. The interior of the cathedral has three naves and beautiful 18th-century decorations. Saint John Chapel can be visited through the right transept where beautiful 15th-century frescoes of the Annunciation are done.

Stone buildings in Bobbio

The Old Bridge

The old bridge is 280 meters long and has eleven unequal arches. It is believed that the bridge dates back to the Roman age, however, it is first documented in 1196. The bridge is known by several different names, the Devil’s Bridge and the Hunchback Bridge due to its irregular shape. Several legends are attached to the origin of the bridge.

Cathedral in Bobbio

Getting to Bobbio

Bobbio is located 45 km from Piacenza. The best way to reach the town is by driving down visitors who have their own car can easily drive down to Bobbio. From Piacenza visitors can take the state highway 45 Piacenza-Genova to reach Bobbio. The landscape here is quite beautiful, the highway runs through the valley of the River and has some very beautiful views so driving down to the town is quite enjoyable. Along the road, visitors would also come across several small villages.

Moving Around the Town

Bobbio is spread over an area of 106 sq km, but most areas can be explored on foot. The churches, monuments and the important attractions are all concentrated close to the center of the town so it is easy to visit most attractions on foot. Those who have their own car can also visit the other parts of the town by car. The locals mainly use the state buses for commuting so visitors can use them as well if they do not have a car.

Stay and Accommodation

Bobbio is quite a small town and although many visitors come to the nearby Trebbia River, there aren’t many good hotels in the town. Most visitors come to Bobbia as a day excursion for Piacenza and the nearby towns and do not generally spend a night in the town. There are only a handful of farm houses and old country homes on the outskirts of the town that are available on rent to visitors. Most good hotels are located in the nearby centers of Piacenza and Pavia so visitors can stay there and visit Bobbio during the day. There are a few B&B in the town like B&B San Nicola and B&B Dar Dom where visitors can stay.

Bobbio River

Eating in Bobbio

Although there aren’t many hotels in the town, there are plenty of options in terms of restaurants and pizzerias. Bobbio has quite a lot of good places to dine out where visitors can find simple Italian dishes made from local ingredients, good quality olive oil and local cheese varieties. Good wines are available almost everywhere and there are also a few places where visitors can try traditional desserts and pastries. Some of the best restaurants in Bobbio are Ristorante II Vecchio Mulino, Entoca San Nicola, Ristorante Ra Ca Longa, Ristorante La Scarpone, Ristorante Replica and Ristorante Locanda Nobili.

Shopping in Bobbio

There are only a few places in Bobbio where visitors can shop. The local old market where visitors shop for their daily requirements is the best place to shop. There are a few good shops that sell terracotta pottery and artifacts in the older section of the town. Apart from this visitors can also purchase locally made fabrics, textiles and food items. The best things to purchase in Bobbio are cheese, olive oil and local wine.


Biblické encyklopédie

The diocese (Ebovium, alebo Bobium Dioecesis Eboviensis, alebo Bobiensis), which is suffragan to the Archiepiscopal See of Genoa, is coterminous with the civil district of Bobbio. This district is situated in the Province of Pavia and contains, besides Bobbio, its chief town, only two small villages and eighteen communes. The diocese was suppressed from 1803 to 1817, during which time it was annexed to Alexandria, then to Casala. Pius VII re-established it in 1818. Under Bishop Antonio Gianelli a congregation of priests was formed in 1839 under the title of Oblates of St. Alphonsus Liguori. They devote themselves especially to hearing confessions in prisons and hospitals, as well as to spreading good literature among the people. Bobbio also possesses a Congregation of Daughters of Mary, popularly known as Gianelliane.

The origin of the See of Bobbio, indeed of the town itself, is due to the establishment of a monastery here by the Irish saint, Columban, in 614. The Lombards, with other savage tribes, had invaded northern Italy under their leader Alboin in 568. A half-Arian, half-heathen horde, wherever they passed all the horrors of wanton destruction and cruelty marked their track. But at length the new barbarian ruler Agilulph, became less hostile and by degrees even not unfavorably disposed towards the Catholic Faith. Queen Theodelinda, whom he married in 590, was a fervent Catholic she had wonderful influence over her consort, and at last he was converted by the preaching of Columban. From the day of his baptism, Agilulph displayed great zeal for the conversion of his subjects, and for this purpose gave St. Columban a ruined church and devastated district known as Ebovium, which, before the Lombards seized it, had formed part of the Patrimony of St. Peter. Columban had set his heart on this secluded place, for while intent on instructing the Lombards he chose solitude for his monks and himself. By the side of this little church, which was dedicated to St. Peter, soon arose the walls of an abbey. Here the nucleus of what was to be the most celebrated library in Italy was formed by the Mss. which Columban had brought from Ireland and the treatises of which he himself was the author.

The sainted founder of Bobbio was laid to rest (23 November, 615), but his crosier passed into worthy hands. The names of St. Attala (627) and St. Bertulf (640) will live forever in ecclesiastical history. Both were conspicuous for holiness and learning, and both inherited Columban's apostolic spirit. It was indeed sorely needed, for a reaction towards Arianism set in, which became formidable under the Arian king, Rotharis (636-652). Arioald, the immediate predecessor of Rotharis, who became a Catholic, had before his conversion caused St. Bladulf, a monk of Bobbio, to be assassinated, because Bladulf would not salute him, as being an Arian. It is said that Attala restored Bladulf to life and delivered Arioald from a diabolical possession, the punishment of his crime and that this two-fold miracle led to Arioald's conversion. In 628, when St. Bertulf made a pilgrimage to Rome, Honorius I exempted Bobbio from episcopal jurisdiction, thus making the abbey immediately subject to the Holy See. Under the next abbot, Bobolen, the rule of St. Benedict was introduced. At first its observance was optional, but in e course of time it superseded the more austere rule hitherto in use, and Bobbio joined the Congregation of Monte Cassino. In 643, at the request of Rotharis and Queen Gundelberga, Pope Theodore I granted to the Abbot of Bobbio the use of the mitre and other pontificals. It has even been asserted that Bobbio had a bishop, named Peter Aldus, as early as the seventh century, but according to the best authorities (Ughelli, Gams, and others), the See of Bobbio was not founded till four centuries later, although recent investigation has shown that the name of its first bishop really was Peter Aldus (Savio, 158).

From the seventh century on, in the midst of widespread turmoil and ignorance, Bobbio remained a home of piety and culture. Through the efforts of St. Columban's disciples, increasing numbers of the Lombards were received into the Church. But during the first half of the seventh century, the large tract of country lying between Turin and Verona, Genoa and Milan, was in a very irreligious and disturbed state and even idolatry was not unknown. In fact not until the reign of the usurper Grimoald (663-673), himself a convert, was the bulk of the nation brought into the Church. But from that time Arianism disappeared in the West. The historians of the abbey regard as one of its chief glories the prominent part which it took in the final contest with this heresy. Theodelinda's nephew, the pious Arribert (653--663), restored all the lands of Bobbio which belonged by right to the Prince of the Apostles. Arribert II also gladly confirmed this restitution to John VII in 707. The unruly Lombards soon dispossessed the pope, but in 756 Aistulf was compelled by Pepin to give up the lands. In 774 Charlemagne made liberal grants to the Abbey. In 1153 Frederick Barbarossa confirmed by two charters various rights and possessions. Thus it came to pass that the abbots were for centuries entrusted with a large administration of temporals.

The fame of Bobbio reached the shores of Ireland, and the memory of Columban was dear to the hearts of his countrymen. Bobolen's successor was St. Comgall who had resigned his see in Ireland in order to become a monk of Bobbio St. Cummian who did the same died in the abbey about 730 (Holder-Egger in "Mon. Germ. Hist.") and the learned St. Dungal (d. after 827) bequeathed to the abbey his valuable library, consisting of some seventy volumes, among which was the famous "Antiphonary of Bangor". A tenth-century catalogue, published by Muratori, shows that at that period every branch of knowledge, divine and human, was represented in this library. Many of the books have been lost, the rest have long since been dispersed and are still reckoned among the chief treasures of the later collections which possess them. In 1616 Cardinal Federigo Borromeo took for the Ambrosian Library of Milan eighty-six volumes, including the famous "Bobbio Missal", written about 911, the Antiphonary of Bangor", and the palimpsests of Ulfila's Gothic version of the Bible. Twenty-six volumes were given, in 1618, to Paul V for the Vatican Library. Many others were sent to Turin, where, besides those in the Royal Archives, there were seventy-one in the University Library until the disastrous fire of 26 January, 1904. As scholars of later ages have owed a great deal to the Bobbio manuscripts, so, too, did those of the tenth century. Gerard of Aurillac, for example, who was afterwards Pope Sylvester II, became Abbot of Bobbio in 982 and with the aid of the numerous ancient treatises which he found there he composed his celebrated work on geometry. And indeed it appears that at a time when Greek was almost unknown in western Europe, the Irish monks of Bobbio read Aristotle and Demosthenes in the original tongue.

In the year 1014, the Emperor Henry II, on the occasion of his own coronation in Rome, obtained from Benedict VIII the erection of Bobbio as a see. Peter Aldus, its first bishop, had been Abbot of Bobbio since 999, and his episcopal successors for a long time lived in the abbey, where many of them had been monks. According to Ughelli and others, Bobbio was made a suffragan see of Genoa in 1133 but Savio finds this subordination mentioned for the first time in a Bull of Alexander III, dated 19 April, 1161. From time to time disputes arose between the bishop and the monks, and in 1199 Innocent III issued two Bulls, restoring the abbey in spirituals and temporals, and empowering the bishop to depose an abbot if within a certain time he did not obey.



Komentáre:

  1. Chadburne

    What's in my name for you, you appreciate the volume of the chest. And the forest is so mysterious, and the tears are so thoughtful. Everyone has the right to the left. "Blue runs - the car is swinging ..." Every woman deserves sex, but not every woman - twice

  2. Trevls

    The good idea, it agrees with you.

  3. Kagamuro

    dakujem za clanok. Potešený ako vždy

  4. Alessandro

    This is the excellent idea

  5. Blais

    Your phrase, just the grace



Napíšte správu